Traktorhaveri.

Kånkade ut vagnen på en åker idag. Bara jag, My och Traktor på en traktorstig (haha). Alldeles bredvid åkern rann en bäck som Traktorhunden tyckte var intressant att lukta på. So far so good. Plockade fram kameran och fotade när Traktorn plöjde runt på åkern (haha igen). Tittade bort två sekunder och -PLUMS- så har Traktorn kört ner i bäcken. Fast utan min vetskap hade bäcken vuxit och blivit mer av en å. Med höga lerkanter. Precis där föll Traktor i.

För er som träffat Traktor så vet ni att han inte är smidigast på planeten. För den delen inte heller särskilt graciös och absolut inte någon talang när det gäller simning. Nej, Traktor, han sjunker som en sten. Tro mig, vi har provat förr.

Jag springer fram till kanten, tittar ner och ser en panikslagen vovve som klamrar sig fast i leran. Läs inte nu mina hundvänner… men jag sprang tillbaka till vagnen och la bort kameran innan jag började min räddningsaktion. Höll i ett litet träd (läs liten kvist) som växte i leran och hoppades att det skulle hålla. Annars hade jag också stått på näsan i iskall bäck. En sån här gång är det tur att man inte har mastiff. Å andra sidan skulle en större vovve bottnat och klättrat upp för egen maskin. Så skulle även Traktor kunna göra om han inte var så värdelös på att simma. Lyckades med någon centimeters marginal från att ramla i få tag i Traktors halsband och hala upp honom. Och om en femton kilos betongsugga någonsin sett ut som en frusen ostkrok så var det idag på vår promenad hem. Matten såg mest ut som hon gått en rond gyttjebrottning.

4 svar to “Traktorhaveri.”

  1. Lisa Says:

    Tur att Traktor gick att rädda!

    En mastiff av min typ av hund hade gonat in sig i leran, simmat längder & sen kanske behagat sig att kliva upp…

    Kram Lisa

  2. Maria Says:

    Stackars Traktor!
    Tur att allt gick bra.
    Krama My från mig!

  3. Monika Says:

    vilken syn,tur att allt gick bra.Fin sida du har,jag har fått mig några glada skratt.Ha det så bra,krama My

  4. AnnBritt Says:

    Trevlig sida, jag är kompis med dina fastrar Monika och Maria. kommer nog att titta in fler gånger

Kommentera

