Men alltså.

28nov08-1191

14dec08-008

14dec08-009

I går önskade jag mig snö på julafton. I morse när jag vaknade & tittade ut genom fönstret hade världen snöat igen. Tung, blöt, tjock snö hade fallit hela natten. Bilen hade snöat fast och bara tack vare grannen och hans traktor tog vi oss lös. Snön på taket har nu glidit ner för fönstren så någon fin, julig utsikt är inte att tala om. Kan dessutom se fram emot en smärre hjärtinfarkt när snön bestämmer sig för att rasa. Och hoppas & be att balkongen pallar för tyngden. 

Dessutom är Frostkåge byn som plogbilen glömde. Med mycket möda och stort besvär släpade jag vagnen till busshållplatsen och åkte mot stan bara för att inse att plogbilen tydligen hade glömt stan också.

Så. Till Dig som uppenbarligen hör mina böner, men kanske hör bara aningens snett; Snö på julafton. Och helst inte snö till förbannelse!

Tack på förhand.

2 svar to “Men alltså.”

  1. emme78 Says:

    Håller helt med dig!

  2. Labinot Says:

    Härligt med så mycke snö..Vi hade mycke snö igår men idag är de bara BLASK

Kommentera

