Måla, måla & måla.

Är vad jag pysslar med. Hallen med bastukänslan ska bli vit. Jag står inte ut annars. Panel till förbannelse med handsmidda mässingspikar och bara ett fönster som lyser upp eländet. Tyvärr så vet jag hur det kommer att bli. När ett varv är färdigmålat kommer jag att gruva mig längelänge övar att ta tag i varv två, så hallen kommer ändå inte att vara klar inom en snar framtid. Men, under har ju skett förr… jag har i alla fall en vision om hur det kommer att se ut när det är klart.  Finfint kommer det att bli! Innan dess kan ni glömma att ni får komma förbi.

My tycker att det är ytterst onödigt att måla hall. Hon vill i stället klättra omkring på sakerramla omkull & göra sin mamma gråhårig. Men hon verkar vara hårdhudad, oftast är hon uppe lika snabbt igen. En liten tuffing är hon. Måste vara namnet, för inte kommer det från mina gener i alla fall 🙂

16nov08-042

3 svar to “Måla, måla & måla.”

  1. Mamma Says:

    En bra blandning av mamma och pappa blev hon!
    Eftersom jag vet att alla Östersundsbor läser varje dag så passar jag på att hälsa God Jul och Gott Nytt År till er alla från familjen Hedman-Lundqvist!
    Kramar på er!

  2. pappa/morfar Says:

    Önskar er alla detsamma !! My har alltså inte fått din försiktiga gen, märker jag. Kramar till er alla !!!

  3. Maria Says:

    Tack detsamma önskar Bäckmans, Brunflo!

Kommentera

