Regnet det bara öser ner…

Och jag är faktiskt blöt om både skor & strumpor. Och allt annat med för den delen. Såna här kvällar är det rätt skönt att kunna skylla på att My ligger och sover inne så man inte kan gå någon promenad med hundarna. Men en femminutare ute på gården räckte för att bli dyngsur. Det har hällregnat hela dagen, utan uppehåll. Snart kommer vårt jättehus flyta nerför kullen och hamna i gropen i stället. Kanske inte blåser lika mycket där på vintrarna i alla fall.

Jag gör mitt bästa för att inte vara bitter över det faktum att mamma & Jonas sitter på en terrass någonstans på Sicilien och blickar ut över Don Corleones ägor. Och havet. Och dricker vin (eller vad man nu kan tänkas dricka där, jag gillar då liks inte vin). Men om jag satt där, i värmen, på en terrass så skulle jag ta mig fan dricka vin.

Och jag  är inte bitter.

Ett svar to “Regnet det bara öser ner…”

  1. Maria Says:

    Nä Sanna, du låter inte alls bitter…..

Kommentera

